Informacje

  • Wszystkie kilometry: 21929.71 km
  • Km w terenie: 3652.47 km (16.66%)
  • Czas na rowerze: 42d 02h 41m
  • Prędkość średnia: 21.70 km/h
  • Więcej informacji.
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl
Follow me on Strava

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Jarro.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Sobota, 13 września 2014

Lotnisko Kluczewo

Tym razem za cel wycieczki obrałem byłe radzieckie lotnisko w Kluczewie pod Stargardem. Dla mieszkańców Stargardu to pewnie nic nowego ale dla mnie interesujące nowe miejsce :). W czasach słusznie minionych była tam duża baza lotnicza i cały teren "nie istniał" dla polskiej administracji. Historia lotniska sięga czasów sprzed II Wojny Światowej w latach 20-tych zbudowali je Niemcy w w czasie wojny stacjonowały na nim m.in. Komety - pierwsze myśliwce o napędzie rakietowym. O historii lotniska więcej tutaj <klik>.
Wyjechałem z domu dopiero o 11.30, bo pogoda poranna nie nastrajała optymistycznie a i ranny sobotni leń dał znać o sobie. Obrałem dobrze znaną drogę, czyli przez  Wielgowo, Niedźwiedź i Reptowo do DDR Stargard-Miedwie.
Na dzień dobry odwiedziłem  jelonka w Ośrodku Rehabilitacji Dzikich Zwierząt w Wielgowie.


Jelonek

i gęgawy...


Mistrzyni drugiego planu :)

W lesie trochę błota. Ze DDR zjechałem na drogę w kierunku Kunowa i przez Skalin dotarłem do ronda przy fabryce Bridgestona. Tam po chwili zastanowienia pojechałem w prawo i droga zaprowadziła mnie do następnych fabryk. Dalej w lewo i przez nową budową drogę. Jestem pod wrażeniem jak rozwija się strefa przemysłowa pod Stargardem. W Szczecinie na prawobrzeżu ma powstać coś podobnego - teren już jest tylko inwestorów brak. Pożyjemy zobaczymy. Tak przy okazji w Stargardzie od razu przy nowych drogach w strefie przemysłowej buduje się DDR, u nas na wstępie od razu o tym zapomniano. 
Wracając do tematu. Po przejechaniu nowo budowaną drogą dotarłem do celu. Ukazały mi się rzędy hangarów stojących na polu. Na wstępie musiałem pokonać ławice błota i kałuże mętnej wody. Potem było już względnie sucho.



Hangary zostały zaadaptowane przez rolników na ...stodoły i w większości są zamknięte. Do jednego udało mi się jednak wejść. Wrażenie robią wrota i konstrukcja stropu. Widać, że budowa z założenia miały być odporne nawet na bezpośrednie trafienie bombą.


Otwarty hangar - drzwi są konstrukcją współczesną


Tutaj widać grubość wrót


Strop odporny na zawalenie

Jeszcze sobie trochę pojeździłem po lotnisku i przejechałem dawnym pasem startowym wzdłuż, którego trwają jakieś prace polegając na usypywaniu czegoś na kształt band. Hmm.
I tak to wyjechałem z lotniska od strony Osiedla Kluczewo. Skierowałem się w kierunku domu tą samą drogą. Po przejechaniu DDR nad Miedwiem pojechałem leśną drogą do Płoni. A stamtąd Szosą Stargardzką. Jeszcze krótki przystanek na Majowym w celu opłukania roweru z błota i do domu.

Lotnisko zrobiło na mnie wrażenie. Pomimo totalnego zaniedbania i zamienienia tego terenu w coś pomiędzy bazą rolnicza a wysypiskiem śmieci ( tak - też są tam ich całe hałdy i śmierdzi)  to czuć jakąś ukrytą moc i łatwo sobie wyobrazić startujące codziennie uzbrojone Migi i Su, które jeszcze dziś tworzyły by potężną siłę.


   
  • DST 73.46km
  • Teren 10.00km
  • Czas 03:21
  • VAVG 21.93km/h
  • VMAX 33.10km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • HRmax 178 ( 95%)
  • HRavg 150 ( 80%)
  • Kalorie 2471kcal
  • Podjazdy 203m
  • Sprzęt Kellys Axis
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Mnie stamtąd wygonili bo teren obecnie jest ogrodzony i zakaz wjazdu i zbliżania się do obiektów ;) a ja tylko z siostrą i pieskiem na przejażdżce rowerowej przez brigstone, cargotec, pasem startowym i z powrotem do Kluczewa :) Natalia - 18:34 wtorek, 9 czerwca 2015 | linkuj
Zobacz jeszcze tu: http://polot.net/?p=132
strus
- 18:27 niedziela, 14 września 2014 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa akzes
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl