Sobota, 9 maja 2015

Dzień Pabiedy

Z okazji rosyjskiego dnia zwycięstwa - nasz od czasu jak dołączyliśmy do Europy jest dzień wcześniej - postanowiłem niczym Armia Czerwona najechać na Niemcy. Najazd nie okazał się zbyt spektakularny. Z braku czasu rajd nie mógł być zbyt głęboki, a i też moja forma nie pozwoliła posuwać się w tempie godnym czerwonoarmisty.
Z powodu wspomnianego wyżej limitu czasowego uniknąłem przebijania się do granicy i wrzuciłem Axisa do auta.  Autostradą do granicy mam dosłownie chwilę. Wyładowałem się na CPN-nie w Rosówku i zaatakowałem Niemcy. Od początku napotkałem na zdecydowany opór w postaci wiatru.  No ja nie wiem, że tam zawsze tak wieje.

Niekończące się pola rzepaku

Po zdobyciu skrzyżowania dróg nr 2 i 113 udałem się tą ostatnią w kierunku Tantow. Po szybkim rajdzie przez tą miejscowość udałem się znów na południe przez i podstępnym atakiem "aleją czereśniową" zdobyłem Hohen.. coś tam :). Po zjedzie przez las i dotarciu do drogi L23 skierowałem się w głąb niemieckiego terytorium. W następnym Hohen..coś tam podczas rozpoznania terenów wokół kościoła wyłączyło mi się endomondo i powiesiła Strava. Wróg zastosował jakąś broń elektromagnetyczną czy coś?

Kościół w Hohenselchow

Niemieckie bunkry w kolorach maskujących

Następnie udałem się na Cesekow i Wartin, tak aby w Penkun wyjść na tyły wroga.

Droga na Wartin

Plan się udał i niepostrzeżenie przez park nad jeziorem wjechałem na tyły zamku. Szybka akcja i sztab niemiecki zdobyty.

Tyły zamku

Niemieccy sztabowcy

Po osiągnięciu strategicznego celu postanowiłem udać się w stronę granicy. Zmogła mnie temperatura wyższa niż się spodziewałem i zaczęły pojawiać się braki w paliwie w bidonie.
Po drodze udało mi się wziąć do niewoli oddział Werwolfu czający się na szlaku rowerowym w Storkow.

Hande hoch!!!

Po drodze jeszcze dokonałem rozpoznania wzdłuż autostrady i zająłem strategiczną elektrownię

Pyszczek jeszcze nie widział takiego dużego wiatraka więc zrobił ooooo :)

Po tym sukcesie wróciłem przez Rosow do punktu skąd rozpocząłem ofensywę.
Podsumowując fajna wycieczka. Nie licząc wkur...cych ZGR-ów pędzących po drodze U2 to cisza i spokój.  Trochę za ciepło się ubrałem i jakoś źle mi się jechało. Plan na następny rajd po obcej ziemi to wjechać autem głębiej w Niemcy i pojeździć po lasach na północ od Eberswalde.