Niedziela, 16 lutego 2014

Puszcza Bukowa lutowo i test pulsometru

Niedzielny wypad do Puszczy Bukowej. Dla przewietrzenia i przetestowania pulsometru - o czym poniżej. Wyjazd dość krótki, ze względu na obowiązki rodzinne. Nie mniej założone cele zostały osiągnięta. Trasa standardowa, czyli Płonia- Kołowo- Podjuchy-Dąbie. Podjazd z Sosnówka - test tętna maksymalnego.
Pogoda niezła tylko wiatr jak diabli. Szczególnie na "szczytach Gór Bukowych". Na trasie mnóstwo sportowców amatorów. W większości biegacze ale też i kliku bikerów. Kiedyś ledwie żywego ducha można było w puszczy spotkać a dziś - naród dba o zdrowie.
Fotek nie robiłem, bo puszcza w tym roku wygląda w lutym tak samo jak i wyglądała i w styczniu i grudniu i listopadzie :).
Z wyjątkiem jednej - tam gdzie czas ma inny wymiar...

Serce puszczy

Pulsometr. Postanowiłem ogarnąć bardziej profesjonalnie moje aktywności fizyczne. Bez odpowiedniego miernika ani rusz więc przyszedł czas na stosowny zakup. Zdecydowałem się na Sigme 25.10. Dość prosty, ale z kodowaniem cyfrowym więc  jak mi przyjdzie ochota na start w jakiś zawodach to nie będzie wariował. Co by tu napisać - działa przede wszystkim :), po za tym dość wygodny pasek napiersiowy, wyświetlacz w miarę czytelny, choć dla kogoś ze słabszym wzrokiem może być problem na odczytaniem % HR. Podstawka na kierownicę w komplecie.

Kokpit Axisa

Jazda z pulsometrem dostarczyła mi intrygujących informacji. Jechałem w tempie takim jak zwykle pod względem wysiłku i oddechu. Okazało się, że puls utrzymują się wtedy u mnie na poziomie rządu 145 -160, czyli mniej więcej 80-85% HR max. Średnia (z 2 krótkimi postojami) wyszło mi 82%. Czyli za dużo. W takim tempie to powinienem być po godzinie zajechany i przez 3 dni mieć zakwasy. Nic podobnego. Jest to tempo oddechowe na jazdę kilkugodzinną.
Wnioski. Albo mam wyższy HR max co nie jest zbyt prawdopodobne, bo akurat z wieku wychodzi mi 177-180 i też zajeżdżając się w tempie na podjeździe wycisnąłem 179 - czyli pasuje, albo organizm jakiś nie "książkowy". Temat do dalszej obserwacji, ciekawe co mi pokaże podczas biegania. W każdym razie taki puls nie rokuje dobrze.