Sobota, 14 września 2013

Pętelka z Maciejewem w tle

Wycieczka na tereny między Goleniowem z Stargardem Szczecińskim. Cel docelowy urokliwy pałacyk w Maciejewie.
Początek dobrze znaną drogą do Klinisk, następnie paskudnie wyboistym asfaltem przez las w kierunku Stawna. Pojawili się grzybiarza w dużej licznie, pierwsze podgrzybki - ciapowate - w liczbie znacznie mniejszej.

"Kulturalne" miejsce odpoczynkowo-grilowe pod drodze.

Dalej przez Tarnówko i Danowo w kierunku Mostów.

Ruiny kościoła z XV wieku w Tarnówku

W Mostach chwila wspomnień z czasów studenckich - jak to po zdanym egzamin uczciliśmy domowym winem. No i jak czczenie zaczęło się w Szczecinie to skończyło w właśnie w Mostach z potężną dziurą czaso-przestrzenną pośrodku. Ponoć pojechaliśmy po więcej wina...

Pod Mostami współcześnie :)

Po chwili wspomnień kierunek na Maciejewo. Po drodze wielka dziura w ziemi.

Kopalnia piasku?

Przed Maciejem po zjeździe z drogi nr 113 3 km malowniczej i koszmarnie dziurawej drogi przez las. Uff w końcu u celu.
Chwila odpoczynku, ciasteczko i kontemplację widoków na urokliwe jezioro Lechickie.

Pałac Maciejewo

Z Maciejewa krótki skok do Maszewa. Po drodze Jarosławki. Więc obowiązkowa fotka z moimi imienniczkami :)

W Maszewie uzupełnienie płynów i energii w postaci pasztecików. Przy okazji widziałem z czego robi się ciasto na paszteciki. Pan ma Wielki wór taki jak z cementem, a w nim proszek, który wsypuję do mieszadła. Następnie dolewa wodę i już jest ciasto do maszyny, która zamienia je w pyszne i chrupiące. Hmmmm ....:)
W samym Maszewie - ładne jeziorko, troszkę niewielkich murów miejskich, nieciekawy ryneczek i interesujący gotycki kościół.

Kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej

Z Maszewa najkrótszą drogą do domu, czyli Darż, Przemocze, Sowno i Wielgowo, bo trzeba było zdążyć na Vuelte - podjazd pod Angliru. Ciekawe co bierze Horner i kiedy to wyjdzie na jaw...Niestety nie wierzę w takie cuda, że facet po 40 tak może.

Po drodze testowanie nowego telefonu Sony Xperia SP. Bateria faktycznie rewelacja przez 4 godziny na endomondo i troszkę fotek zeszło 18% baterii. Niestety również potwierdziły się opinie co do aparatu. Zdjęcia - pomimo matrycy 8 MB - robi kiepskie. Do tego jakość dziwnie łapie ostrość więc parę zdjęć nie wyszło. Musze troszkę pomęczyć ustawienia, może będzie lepiej.